Tankar om vintern

Vinterhalvåret är ingenting jag gillar. Inte nog med att det är kallt ute, det är svinkallt inne också vilket betyder att elräkningen går i höjden. Man blir avskärmad från andra människor, man håller sig helst inomhus. Folk man träffar utomhus fryser och vill bara framåt, kollar sällan åt sidorna. Alla har ett mål och dit ska man snabbt som tusan så att man inte fryser ihjäl. Jag blir ledsen under vinterhalvåret och att solen är framme och ger ljus är sällsynt. Folk blir bleka och vissa springer iväg till solariet för att skaffa färg även om det enda några skaffar sig är hudcancer.

Hade det inte varit för de högtider som finns i början av vinterhalvåret skulle jag inte klara av det. Tack och lov firar vi jul och nyår. Tack och lov slänger kommunerna upp ljusanordningar i träd och lyktstolpar för att sprida en lite varmare känsla i allt det kalla. Butiker får upp juldekorationer och spelar julmusik ur sina högtalare. Detta gör allt lite lättare men om jag någon gång i framtiden blir rik, då tänker jag fly landet under detta halvår.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0