4

Har inte hunnit till soffan och mitt Gossip Girl än, haha. Istället tog jag mig tid och gjorde en ansiktsmask såhär på fredags afton. Tänkte dela med mig av lite tips till de som tycker att det är roligt att hålla på å lägga ansiktsmask nån gång då och då.
Lilla tippset 1: Istället för att smörja på masken direkt när du rengjort ansiktet, ta en ångdusch för ansiktet först! Det öppnar upp porerna bättre än vanigt varmt vatten gör och gör att man får ut mer av sin lilla ansiktsmask. Jag brukar ta en kastrull, koka upp vatten och sen sitta med ansiktet över kastrullen med en handuk över skallen och låta ångan göra sitt. Därefter kan ansiktsmasken åka på! På mig blir i alla fall resultaten så mycket bättre med den lilla ångduschen innan!

Lilla tippset 2: Är den ansiktsmask jag använder. Rekomenderar såklart bara till de som har samma hudtyp som jag - lätt att få FINNAR! Då är den här ansiktsmasken helt suverän för den lägger sig inte och återfuktar som andra ansiktsmasker gör utan den drar istället ut smutsen ur porerna. Har letat länge efter en mask tillvad som brukar kallas fet hy och jag är glad att jag tillslut hittade en. Den kommer från The Body Shop och jag har för mig att den kostade lite över 200 kronor. SEAWEED IONIC CLAY MASK heter den om någon skulle bli sugen! Hihi!

Kommentarer
Postat av: sara

ångbada är bäst, när du gjort det skrubba ansiktet med socker och sen gör ansiktmask!

2012-02-04 @ 02:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0