Coco

Jag vill så gärna ha en fin parfym. En som doftar Tova, eller snarare gör mig fullbordad. Haha, nej men alltså något som kan bli ens signalement. Vore ypperligt. Jag har varit förkyld ganska länge nu, så att börja ge mig på å leta dofter de närmsta dagarna är inte aktuellt. No, no!
Tydligen så sov Marilyn Monroe endast i två droppar Chanel no 5, vem bryr sig, she´s such a drama queen.
Den ska vara dyr också, min parfym, så att varje droppe jag tar på mig ska kännas lyxig. En gång för flera år sen fick jag för mig att göra en egen parfym. Min kemilärare i högstadiet talade nämligen om för mig att det var helt möjligt att göra själv. Jag letade länge på internet och hittade tillslut ett recept på något som skulle kunna bli en lovande doft. Första steget var att få ut oljan ur en citron. Det gick fett bra och jag fick en fin samling olja, dock tog det här första momentet ungefär en vecka att göra och när jag väl hade min jävla olja (steg 1 av typ 30) så hade jag ingen som helst lust att fortsätta. Tog alltså alldeles för mycket tid, tråkigt var det också. Då. Vem orkar sitta och vänta  på en citron när man är 14? Det var det. Kanske skulle jag ha mera tålamod om jag gjorde ett nytt försök nu. Vi får se, jag kanske börjar någon dag. Tills dess...............

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0