Humlorna surrar om kvällen.

Nu blommar allt så otroligt vackert. Mest underbart är det på kvällen när jag har fönstret öppet till mitt arbetsrum. Då smyger sig en söt doft in från fönstret och man kan höra hur humlorna surrar runt bland blommorna. Lite melankoliskt sådär. Västa vemodet ger i och försig syrsorna i slutet av augusti. När jag hör dem spela sent om kvällen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta. Jag känner vördnad inför naturen och sommaren och är tacksam för den samtidigt som jag får en sting av ångest över den kommande hösten. Ja fy tusan. Än är vi inte där dock, än surrar humlorna om kvällarna.


Det här trädet blommar precis intill och i höjd med mitt fönster. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0